Wednesday, October 28, 2009

Kita semua faham dan tahu bahawa profesion perguruan adalah profesion yang mulia di mata agama dan masyarakat.Kita sering mendengar di sana sini tentang MODAL INSAN & PIPP.Semua ini adalah bermula di sekolah untuk membentuk modal insan,di mana ia menjadi amanah kepada guru untuk merealisasikan wawasan kerajaan.
Apa yang hendak kita bincangkan adalah untuk menambahbaikan sistem pendidikan dan masyarakat sekarang.

Kita semua bertanggungjawab terhadap apa yang berlaku dalam masyarakat sekarang.Pelbagai Masalah sosial remaja sentiasa terpampang di dada pelbagai akhbar harian.Pelbagai pihak tampil dengan pelbagai teori dan pendapat untuk mangatasi masalah ini.Ada juga pihak yang cuba menangguk di air yang keruh(Ambil Kesempatan ).Ada juga pihak yang berlagak menjadi wira untuk membela dan sebagai.
Di sini kita sama memberi pendapat agar dapt kita atasi pelbagai masalah dalam dunia glokal sekarang.

Kita juga ingin memertabatkan semula profesion perguruan kerana bidang ini adalah amat mulia samada dalam masyarakat ,mahupun agama(semua agama).Sama-samalah kita fikirkan demi kebaikkan semua bukan untuk menunding jari kepada sesiapa tetapi sekadar menyatakan pendapat.Kita mahu setiap pendapat ini dapat dinilai oleh pihak yang berkenaan.

We all understand and know that the teaching profession is a noble profession in the eyes of religion and masyarakat.Kita often heard here and there about the Human Capital & PIPP.Semua is starting to form in the school of human capital, where it has become to trust teachers to realize vision of government.
What we want to discuss is to improve the education system and society now.

We are all responsible for what happens in society sekarang.Pelbagai social problems teenagers are shown in various newspapers harian.Pelbagai chest appear with the various theories and opinions to mangatasi problem ini.Ada parties also try menangguk in turbid water (Take Xeon) . There are also those who become full and as a hero to defend.
Here we give the same opinion that we dapt overcome various problems in the world Glokal now.

We also want to memertabatkan the teaching profession because this area is very generous in either community, or religion (all religions). Let us think of all those benefits in order not to menunding finger to anyone but merely to state pendapat.Kita want every opinion can be assessed by the parties concerned.

No comments:

Post a Comment



Aktiviti-aktiviti

Bulan April:

14/4/2010 : Hari sukan dan olahraga SKTR

CUTI-CUTI

1.